Account Manager Tyskland – NordiCare

Account Manager Tyskland – NordiCare
Sista ansökningsdag har tyvärr passerat och det är inte längre möjligt att ansöka. Kolla gärna på våra andra lediga tjänster eller kontakta oss på kontakt@capus.se.

Nyckelinformation

Jobbtitel:
Account Manager Tyskland
Arbetsgivare:
NordiCare Ortopedi & Rehab AB
Placeringsort:
Viken

Kontakta konsult

Malin Johansson

HR/Recruitment Consultant

Linnéa Forsén

Headhunter/Recruitment consultant
NordiCare är ett branschledande svenskt företag som tillverkar och säljer medicintekniska produkter inom produktområdena ortopedi och kirurgi. Vår drivkraft är att skapa produkter och lösningar som ger våra kunder mervärde och bidrar till en bättre vård. Genom särskild expertis och egen produktutveckling erbjuder vi professionell service i allt vi gör. Vår hemmamarknad är Norden och våra kunder finns i första hand på offentliga sjukhus och privata klinker. 

Idag är vi är cirka 20 anställda med huvudkontor i Viken utanför Helsingborg. Vi växer och söker nu en Account Manager till vårt kirurgiteam för den tyska marknaden.

Om tjänsten
Som Account Manager på NordiCare ansvarar du för försäljning till företagets nya och befintliga kunder. Den huvudsakliga arbetsuppgiften är att bygga upp den tyska marknaden, skapa långsiktiga relationer, generera försäljning, identifiera nya affärsmöjligheter och lösa kundernas utmaningar.

Du ingår i vårt kirurgiteam för den tyska marknaden där kunderna är privata plastikkirurgikliniker. Du ansvarar för försäljning av våra postoperativa produkter som kompressionsplagg, bh:ar och postopgördlar. Du ansvarar för försäljningsutvecklingen inom ditt produktområde i samarbete med försäljningschef och ditt team. Räkna med 40-50 övernattningar på ett år beroende på hur du planerar ditt arbete.

Arbetsuppgifter
  • Identifiera och utveckla nya potentiella kunder på den tyska marknaden
  • Utveckla och fördjupa affärsrelationerna till våra kunder med målet att skapa tillväxt
  • Skapa fler nöjda kunder genom att alltid ge bästa möjliga service
  • Hantera kundkontakt, både genom fysiska och digitala möte

Din bakgrund och kvalifikationer
Vi söker dig som har erfarenhet av att arbeta med uppsökande försäljning. Du har gärna en bakgrund inom vården eller hälsa som till exempel sjuksköterska. Har du arbetat inom plastikkirurgi eller med försäljning på den tyska marknaden är det meriterande. För att lyckas i din nya roll bör du vara van att arbeta mot mål och budget och har en stark drivkraft att alltid vilja göra det lilla extra.

Du har mycket goda kunskaper i tyska och svenska och uttrycker dig väl i både tal och skrift. Kunskaper i engelska och andra språk är meriterande. Det är en stor fördel om du bor med bekvämt köravstånd till vårt kontor i Viken. Då anställningen innebär regelbundna resor och övernattningar behöver du ha körkort samt gilla och ha möjlighet att resa.

Dina personliga egenskaper
  • Du brinner för sälj och är en driven, resultatinriktad person
  • Du är social och positiv samt har god kommunikationsförmåga och ett genuint intresse för människor
  • Att arbeta med produkter som förbättrar vardagen för personer med olika sjukdomar eller problem är något som motiverar dig
  • Du är ansvarstagande och självständig i ditt arbete
     
NordiCare erbjuder
  • En inspirerande arbetsplats. Vi är ett brett team med särskild expertis inom våra respektive områden
  • Gediget onboardingprogram och kontinuerlig utbildning inom produkt och sälj
  • Karriärsmöjligheter. Vi vill att du växer med oss
  • Fast lön och provision
  • Friskvårdsbidrag
  • Heltidstjänst

Ansökan
I denna rekryteringsprocess samarbetar NordiCare med Talentor Sweden AB. Har du frågor angående tjänsten är du välkommen att kontakta Rekryteringskonsult Malin Johansson, på malin.johansson@talentor.com, eller +46 766 66 64 72.

Låter detta som en spännande roll för dig, tveka inte att skicka in din ansökan via länken nedan. Urval och intervjuer sker löpande. Vi ser fram emot din ansökan som behandlas konfidentiellt.

Välkommen med din ansökan!

Talentor
Talentor Sweden AB tillhandahåller Sveriges företag med kompetenta chefer och specialister genom exekutive search och annonserad rekrytering. Genom våra nätverk och grundlig research hittar vi kandidater som överträffar våra kunders krav och behov. Talentor hjälper kunder runt de 34 medlemsländerna. För oss är jämlikhet ett hedersord och vi ger inte upp förrän vi har hittat marknadens absolut bästa kandidater!

Kontakta oss gärna

Malin Johansson

HR/Recruitment Consultant

Linnéa Forsén
Headhunter/Recruitment consultant