NordiCare är ett branschledande svenskt företag som tillverkar och säljer medicintekniska produkter inom produktområdena ortopedi och kirurgi. Vår drivkraft är att skapa produkter och lösningar som ger våra kunder mervärde och bidrar till en bättre vård. Med över 20 års erfarenhet av sälj, upphandling och egen produktutveckling erbjuder vi professionell service inom våra samtliga expertisområden. Vår hemmamarknad är Norden och våra kunder finns i första hand på offentliga sjukhus och privata klinker.
Idag är vi är cirka 25 anställda med huvudkontor i Viken utanför Helsingborg. Vi växer och söker nu en Account Manager till vårt ortopediteam för den svenska och norska marknaden. Vi söker dig som kan bidra med gedigen bransch- och produktkunskap och vill vara en del av vår expansion och resa framåt.
Om tjänsten
Som Account Manager på NordiCare ansvarar du för försäljning till företagets nya och befintliga kunder. Den huvudsakliga arbetsuppgiften är att bygga långsiktiga relationer, generera försäljning, identifiera nya affärsmöjligheter och lösa kundernas utmaningar.
Du ingår i vårt ortopediteam med ansvar för kunder på den svenska och norska marknaden. Ortopediteamet ansvarar för vårt ortopedisortiment som omfattar både postoperativa och behandlingsortoser inom bland annat produktområdena knä, rygg och axel.
Våra kunder är framförallt ortoped- och akutavdelningar på offentliga sjukhus samt privata ortopedkliniker. Du ansvarar för försäljningsutvecklingen inom ditt produktområde och distrikt under ledning av försäljningschef och i samarbete med ditt team. Ditt arbete utgår ifrån budgeterad försäljning och planerade fokusprojekt. Tjänsten innebär resor och kundbesök på både nära och längre avstånd, vilket innebär ca 40-50 övernattningar på ett år beroende på hur du planerar ditt arbete.
Arbetsuppgifter
- Utveckla och fördjupa affärsrelationerna till våra kunder med målet att skapa tillväxt
- Identifiera och utveckla nya potentiella kunder
- Planera och genomföra fysiska möten hos våra kunder
- Arrangera produktutbildningar och kundevents
- Delta, planera och följa upp mässaktiviteter
Din bakgrund och kvalifikationer
Vi söker dig som har erfarenhet från branschen och har arbetat några år med uppsökande försäljning mot vården. Du har utöver erfarenhet från försäljning en klinisk bakgrund inom vården som till exempel ortopedingenjör, gipstekniker, sjuksköterska eller sjukgymnast. För att lyckas i din nya roll är du bekväm med att arbeta mot mål och budget och har en stark egen drivkraft.
Du har mycket goda kunskaper i svenska och uttrycker dig väl i både tal och skrift. Kunskaper i norska och andra språk är meriterande. Som säljare på NordiCare utgår ditt arbete från hemmet. Det är en stor fördel om du bor med bekvämt köravstånd till kontoret i Viken för möjlighet till nära samarbete med våra expertfunktioner på plats. Då anställningen innebär regelbundna resor och övernattningar behöver du ha körkort samt tycka om och ha möjlighet att resa.
Dina personliga egenskaper
- Du är en driven och resultatinriktad person som sätter upp mål för att nå önskade resultat
- Du är social med god kommunikationsförmåga och ett genuint intresse för människor
- Du är nyfiken och vill förstå dina kunders processer och beslut
- Att arbeta med produkter som förbättrar vården och vardagen för patienter och brukare är något som motiverar dig
- Du är ansvarstagande och självständig i ditt arbete
NordiCare erbjuder
- En inspirerande arbetsplats och kunniga kollegor. Vi besitter särskild expertis inom våra fokusområden upphandling, produktutveckling, logistik och kundsupport
- Gediget onboardingprogram och kontinuerlig utbildning inom produkt och sälj
- Karriärmöjligheter – antingen genom att klättra inom säljorganisationen eller inom våra andra fokusområden. Vi vill att du växer med oss!
- Fast lön och provision
- Friskvårdsbidrag
- Heltidstjänst
Din ansökan
Ansök redan idag, vi hanterar ansökningarna löpande och tjänsten kan bli tillsatt innan sista ansökningsdag. I denna rekrytering samarbetar NordiCare med Capus AB. För mer information om rollen, kontakta rekryteringsansvarig Malin Johansson,
malin.johansson@capus.se +46 766-66 64 72.
Capus är ett av Nordens ledande rekryteringsföretag och erbjuder även interims- och konsulttjänster. Vi består av erfarna konsulter, en av marknadens största research- & analysavdelningar samt ett dedikerat marknadsföringsteam. Genom våra nätverk och gedigna research hittar vi kandidater som matchar våra kunders krav och behov. Vi är även en del av Talentor International som gör det möjligt att hjälpa våra kunder i 30+ länder runt om i världen. För oss är jämställdhet och mångfald viktigt och vi ger inte upp förrän vi har hittat marknadens absolut bästa kandidater! För mer information, se www.capus.se.