Nyckelinformation
Jobbtitel:
Arbetsgivare:
Placeringsort:
Ansökningstid:
Kontakta konsult
Vi erbjuder skräddarsydda lösningar till våra kunder och säkerställer viktiga transmissionsfunktioner på helikopterrotorer och radar, stridsflygplan, marin- och markbeväpnade fordon. Vi hjälper också till att säkerställa kontinuiteten i servicen för offshore- och rymdplattformar. Var med på vår tillväxtresa från yttre rymden till havsdjup!
Vi söker nu en engagerad och operativ Supply Chain Manager som vill vara en del av vårt team och leda vår supply chain-avdelning mot nya framgångar på vår produktionsanläggning i Kista.
DIN FRAMTIDA ROLL
Som Supply Chain Manager hos Everaxis kommer du att ha en nyckelroll inom företaget och vara ansvarig för att leda, planera och optimera våra aktiviteter inom inköp och logistik. I rollen ingår att aktivt delta i budgetarbetet, strategisk planering och målformulering i nära samverkan med andra funktioner inom företaget. Du kommer att utveckla, implementera och följa upp de mätetal och mål som är nödvändiga för funktionen och genom tydligt ledarskap driva teamet mot framgång. Teamet består av 6 medarbetare och du kommer att ingå i ledningsgruppen och rapporterar till VD. Du kommer att ha ett väldigt tätt samarbete med Produktionen och även andra avdelningsansvariga, där din erfarenhet, insikt och analys kommer att vara mycket värdefull.
I dina arbetsuppgifter ingår även att:
- Att implementera och följa upp strategier och mål i linje med företagets övergripande visioner.
- Driva förbättringsarbete och säkerställa att arbetsrutiner ständigt utvecklas.
- Ansvara för inköp, upphandling och materialkalkyler samt leda förhandlingar och granska leverantörsavtal.
- Leda och fördela arbetet för befattningar inom Supply Chain, såsom Purchaser, Master Planner och Material Handler.
- Arbeta för att kompetensutveckla avdelningen samt säkerställa att verksamheten har tillgång till kvalificerad personal.
- Ansvara för arbetsmiljö och säkerhet inom funktionen och fungera som förebild inom hela organisationen.
DIN PROFIL
Vi söker dig som har en eftergymnasial utbildning, gärna med inriktning på inköp och logistik, samt mångårig erfarenhet inom området, inklusive hantering av import och export. Du har gedigen erfarenhet av förhandlingar och strategiskt inköpsarbete, med en stark förståelse för grundläggande avtalsvillkor och kommersiella diskussioner. Du är van att arbeta mot besparingsmål och bidra till företagets ekonomiska framgång. Vi ser att du har goda kunskaper i både svenska och engelska, i såväl tal som skrift, samt att du har erfarenhet av att arbeta i affärssystem och är skicklig i MS Office-programmen.
Som person är du en prestigelös ledare med god kommunikationsförmåga och ett stort intresse för att utveckla dina medarbetare inom ett familjärt bolag.
Brinner du för att leda och utveckla en verksamhet där du får såväl stöttning som frihet under ansvar är detta rätt roll för dig!
VI ERBJUDER DIG
Intresserad?
Om du är redo att utmana dig själv i en dynamisk och spännande roll, så ser vi fram emot att få din ansökan.
Urval kommer att ske löpande och tjänsten kommer att tillsättas snarast möjligen.
Everaxis samarbetar med Capus AB i den här rekryteringen. För mer information om rollen, kontakta Kristina Peltola kristina.peltola@capus.se +46 73-9948841 eller Andrea Odelius, andrea.odelius@capus.se +46 72 441 86 03
Capus är ett av Nordens ledande rekryteringsföretag och erbjuder även interims- och konsulttjänster. Vi består av erfarna konsulter, en av marknadens största research- & analysavdelningar samt ett dedikerat marknadsföringsteam. Genom våra nätverk och gedigna research hittar vi kandidater som matchar våra kunders krav och behov. Vi är även en del av Talentor International som gör det möjligt att hjälpa våra kunder i 30+ länder runt om i världen. För oss är jämställdhet och mångfald viktigt och vi ger inte upp förrän vi har hittat marknadens absolut bästa kandidater! För mer information, se www.capus.se.