Nyckelinformation
Jobbtitel:
Arbetsgivare:
Placeringsort:
Ansökningstid:
Kontakta konsult
Du vill något. Det vill vi med! Vi vill skapa värde och bidra till livskvalitet för våra invånare, företag, organisationer och besökare. Vi gör det genom att lyssna, hjälpas åt, testa, lära oss och sen testar vi igen. Här är allt möjligt för dig som vill skapa, förändra, vårda, bygga, vägleda, utvecklas och göra skillnad. För Helsingborg är staden för dig som vill något. Ett effektivt, affärsmässigt och strategiskt upphandlingsarbete är ett viktigt verktyg för att uppfylla stadens mål. Är du en upphandlare som brinner för utveckling, hållbarhet och cirkularitet, är kreativ och eftersträvar den goda affären? Då ska du söka tjänsten som upphandlare hos oss.
Om arbetsplatsen
Helsingborgs stad köper varor och tjänster för 3,5 miljarder kronor varje år. Som upphandlare i Helsingborgs stad drivs du av att göra en god affär där verksamheten får kvalitet till rätt pris samtidigt som du ser till att affären bidrar till en social och ekologisk hållbar utveckling. Vi är 18 kollegor som uppskattar varandras olikheter, arbetar tillsammans för gemensam utveckling, är ansvarstagande, stöttar varandra, gillar att utmanas i vårt arbete och har nära till skratt. Vi är en av fyra enheter som tillhör avdelningen för ekonomi och styrning.
Vi har precis flyttat till ett nytt modernt kontor som ligger mitt i stan cirka fem minuters promenad från Helsingborg C.
Arbetsuppgifter
Vi söker nu två upphandlare där en av rollerna har inriktning mot upphandling av möbler, och den andra är mer av en generalistroll. Vi arbetar med avtalsförnyelse och driver hela upphandlingsprocessen från utformning av underlag till förvaltande av avtal. Du ska självständigt genomföra upphandlingar allt ifrån att sätta strategier genomföra marknads- och behovsanalys, skapa underlag, utvärdera och sist men inte minst ha en aktiv och kontinuerlig avtalsuppföljning. En viktig del är också att vägleda beställarna vid beställningar såsom till exempel förnyade konkurrensutsättningar. Så det är av vikt att du är en god projektledare med förmåga att leda såväl stora som små grupper med många viljor.
Kvalifikationer
Vi söker dig som har en utbildning på högskolenivå, YH-utbildning eller motsvarande erfarenhet som vi bedömer likvärdig. För rollen som upphandlare av möbler är det meriterande med erfarenhet inom området, alternativt stort intresse för inköps- eller upphandlingsfrågor inom möbler.
Du har en förmåga att förstå organisationens behov, kan skapa goda affärer inom lagens ramar och har förmågan att utforma strategier som stödjer affärsmålen. Du kan planera och driva projekt effektivt med noggrannhet och målmedvetenhet samt har en förmåga att se digitaliseringens möjligheter och är bekväm med grundläggande digitala verktyg. Du är intresserad av din omvärld och föreslår ständiga förbättringar inom ditt ansvarsområde.
Vi ser också gärna att du har en god kommunikationsförmåga och förmåga att skapa relationer både internt och externt. Du känner dig bekväm med att hålla i möten och har förmåga att känna dig trygg i rollen att genomföra presentationer inför publik.
Att jobba i Helsingborgs stad
Vill du vara med och skapa en bättre stad tillsammans med helsingborgarna? Då ska du jobba i Helsingborgs stad. Här kan du använda din kreativitet och drivkraft till att göra livet lättare och tryggare för våra invånare, besökare och näringsliv. Tillsammans med nyfikna och hjälpsamma kollegor gör du skillnad i människors liv, båda idag och i framtiden. Ett bra jobb idag, en bättre stad imorgon. Här kan du läsa mer om hur det är att jobba i staden.
Vi ser fram emot din ansökan
Vi ser fram emot din ansökan senast den 6 december.
I denna rekrytering samarbetar vi med Capus. För ytterligare information kring tjänsten kontakta Pia Strandh på 073-340 92 13 eller pia.strandh@capus.se
Övrig information
Sista ansökningsdag: 2024-12-06
Anställningsform: Tillsvidareanställning
Omfattning: 100%
Tillträdesdatum: Snarast eller enligt överenskommelse
Antal tjänster: 2