Campaign Manager till Dollarstore

Campaign Manager till Dollarstore
Sista ansökningsdag har tyvärr passerat och det är inte längre möjligt att ansöka. Kolla gärna på våra andra lediga tjänster eller kontakta oss på kontakt@capus.se.

Nyckelinformation

Jobbtitel:
Campaign Manager
Arbetsgivare:
Ahlberg-Dollarstore AB
Placeringsort:
Kista
Ansökningstid:
2024.07.31

Kontakta konsult

Mio Emanuelsson

Managing Partner & Global Director Executive search
Campaign Manager till Dollarstore

Om rollen
Vill du ta ansvar för Dollarstores kampanjer och vara en nyckelspelare i vår marknadsföringsavdelning? Som Kampanjchef hos oss kommer du att leda och följa upp kampanjaktiviteter enligt vår årliga kampanjplanering. Detta är en helt ny roll där du får möjlighet att vara med och bygga upp strukturer och arbetssätt från grunden. Du kommer att övervaka Dollarstores kommersiella erbjudanden i alla kanaler och säkerställa att de aktiveras på rätt sätt och vid rätt tidpunkt. Genom agilt projektledning ser du till att alla intressenter har rätt förutsättningar och följer upp aktiviteter och projekt. Målet med rollen är att öka företagets synlighet, tydliggöra vårt kundlöfte, driva engagemang och växa genom strategiskt planerade aktiviteter i utvalda mediekanaler.

Ansvarsområden & befogenheter
- Ansvar för DR-processen.
- Genomföra och följa upp kampanjaktiviteter enligt årsplanen.
- Projektledning för att säkerställa snabba, sömlösa och strukturerade projekt.
- Samarbeta med våra avdelningar och leverantörer för att säkerställa kampanjgenomförande.
- Kravställare internt och externt för att säkra kvaliteten i våra kampanjer.
- Säkerställa att kampanjer aktiveras enligt plan i rätt tid och med hög kvalitet.
- Sy ihop och utveckla Dollarstores kommersiella erbjudanden.
- Mäta, analysera och dokumentera kampanjer för att bedöma lönsamheten och anpassa kampanjplanen därefter.
- Följa kampanjtrender och konkurrenters kampanjer för att förstå vad som krävs för att skapa framgångsrika kampanjer.
- Säkerställa kvalitet på innehåll och att det följer Dollarstores riktlinjer, tonalitet och identitet.

Kvalifikationer/Utbildning
- Relevant högskoleutbildning inom kommunikation.
- Minst 5 års arbetslivserfarenhet inom kommunikation och projektledning.

Kompetenser vi prioriterar
- Driven och självgående med förmågan att arbeta självständigt.
- Metodisk och systematisk i ditt arbete: du kan planera i förväg och sätta klara prioriteringar.
- Förmåga att kommunicera med intressenter på ett tydligt och strukturerat sätt.
- Håller dig uppdaterad med de senaste trenderna och håller din kunskap aktuell.
- Kan analysera data och dra slutsatser från relevanta KPI:er för att skapa meningsfulla kampanjer.
- Bra kommunikatör som alltid tänker ur målgruppens perspektiv.

Relationer & andra Intressenter
Kampanjchefen tillhör marknadsavdelningen och samarbetar med andra funktioner inom avdelningen. I rollen har du också kontakt med andra avdelningar, exempelvis inköp och supply chain, för att lyckas med dina projekt. Resultat presenteras för CMO.

Personliga egenskaper
- Kreativ, nyfiken och social.
- Hög organisationsförmåga.
- God projektledningsförmåga och kan slutföra projekt från start till mål med bra resultat.
- Trivs med att samarbeta och har lätt för att arbeta med olika människor och team.
- Ansvarstagande och proaktiv, med en stark vilja att nå uppsatta mål och visioner.
- Självständig och driven, med förmågan att arbeta effektivt utan ständig tillsyn.

Välkommen med din ansökan och bli en del av Dollarstores dynamiska team!

Din ansökan
Låter detta spännande? Skicka in din ansökan redan idag!  Urval kommer att ske löpande och tjänsten kan komma att tillsättas innan sista annonseringsdatum. I denna rekrytering har Dollarstore valt att samarbeta med Capus AB. För mer information om rollen, kontakta Mio Emanuelsson mio.emanuelsson@capus.se, 073-366 75 77 eller Tilde Andrén Tilde.andren@capus.se, 072-660 19 74

Capus är ett av Nordens ledande rekryteringsföretag och erbjuder även interims- och konsulttjänster. Vi består av erfarna konsulter, en av marknadens största research- & analysavdelningar samt ett dedikerat marknadsföringsteam. Genom våra nätverk och gedigna research hittar vi kandidater som matchar våra kunders krav och behov. Vi är även en del av Talentor International som gör det möjligt att hjälpa våra kunder i 30+ länder runt om i världen. För oss är jämställdhet och mångfald viktigt och vi ger inte upp förrän vi har hittat marknadens absolut bästa kandidater! För mer information, se www.capus.se.

Kontakta oss gärna

Mio Emanuelsson

Managing Partner & Global Director Executive search